Skip to main content
De Schrijfcursus

In gesprek met creatieve ondernemers over de uitdagingen van het schrijven

Door 9 juli 2021juli 12th, 2021No Comments
Begin dit jaar begon ik met creatieve ondernemers over schrijven te praten. Eén ondernemer zei dat ze wilde bloggen, maar dacht dat ze het niet kon. Een ander vond dat de teksten die ze schreef niet echt bij haar pasten. En weer een ander kwam niet goed over omdat ze de juiste woorden niet kon vinden. Wat is jouw uitdaging? Laat het weten en maak kans op het nieuwste boek van Julia Cameron!

Mijn allereerste verkenning om te ontdekken of mijn ideale klant daadwerkelijk behoefte heeft aan een schrijfcursus, was niet de eerste keer dat ik ontdekte dat ondernemers het lastig vinden om hun boodschap te vertalen in tekst. Ik heb namelijk veel klanten gehad voor wie ik teksten schreef en in die gesprekken ontdekte ik al de pijnpunten die ze ervaren. Maar of ze ook ooit zelf aan de slag zouden willen om beter te leren schrijven, dat had ik nog nooit gevraagd.

Hoopmarketing: fingers crossed en ogen dicht

Hoewel ik nooit vroeg of creatieve ondernemers behoefte hadden aan een schrijfcursus, ontwikkelde ik die wél. Maar ik paste hoopmarketing toe – fingers crossed en hopen dat het wat wordt. Ik zette het op mijn website en wachtte met smart op de eerste aanmeldingen. Die kwamen nooit. Want niemand wist ervan. Het was wel de beste cursus ooit, ik stopte al mijn kennis erin. Maar ja, als je niemand hebt verteld dat een cursus bestaat, dan gaat het ook nooit wat worden.

Nu pak ik het anders aan, want ik wil graag mijn kennis overdragen om anderen te helpen, maar ik wil dan wél eerst weten wat ze precies willen weten. Daarom sprak ik in de afgelopen maanden al met verschillende creatieve ondernemers om de behoefte aan een cursus te peilen. Die behoefte is er dus.

Wat creatieve ondernemers tot nu toe wisten te vertellen

Ze vertelden me dat ze niet bloggen omdat ze het lastig vinden om het bij één onderwerp te houden. Een tekst gaat dan alle kanten op en wordt nagenoeg onleesbaar. De wil is er, maar hoe ze het konden verbeteren, weten ze niet. Een andere ondernemer gaf aan dat ze naar haar idee veel te lang bezig is met de e-mails die ze schrijft en dat ze geen idee heeft hoe ze zichzelf kan uitdrukken in de tekst. Ze had websiteteksten, maar die waren stijf en onhandig, terwijl zij in persoon super enthousiast en handig is. Weer iemand anders werd verkeerd begrepen omdat ze niet duidelijk kon uitdrukken wat ze precies bedoelde. Daardoor verloor ze bijna een klant.

Ik wil nog meer mensen spreken

Maar ik wil graag meer creatieve ondernemers spreken over hun uitdaging als het schrijven betreft, want meer input betekent een betere cursus, een cursus die beter aansluit op de uitdagingen van ondernemers, zodat ze echt geholpen worden.

Daarom vraag ik jou of je me wilt helpen door een online survey in te vullen. De vragen gaan over je interessegebieden en je uitdagingen. Zo hoop ik nog meer inzicht te krijgen in wat je graag van mij zou willen leren qua schrijven. Het duurt ongeveer 3 minuten om het onderzoek in te vullen én ik zet er wat tegenover, want ik wil je graag bedanken voor je input.

Maak kans op De Weg van het Luisteren

Ik zou het echt supertof vinden als je de enquête wilt invullen. Ik zou je niet alleen voor eeuwig dankbaar zijn: je maakt ook kans op 1 van de 5 boeken ‘De Weg van het Luisteren: de kunst van creatieve aandacht’ van Julia Cameron. En natuurlijk 50 procent korting op de cursus wanneer die gelanceerd wordt. Wil je me helpen?

Vul de enquête in

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.