Skip to main content
De Schrijfcursus

Creatieve ondernemers geven hun eigen teksten gemiddeld een 6,8

Door 12 augustus 2021No Comments
Als je op school een 6,8 haalde, dan was je daarmee tevreden. Vooral als je dacht een onvoldoende te halen. Maar wat als je met die 6,8 een toelatingsexamen voor de school van je dromen moest halen? Dan was het bij lange na niet genoeg. Het kan beter, vind je ook niet? Daarom bied ik creatieve ondernemers de cursus Lekker Schrijven om van hun 6,8 een 10 te maken.

De cursus ‘Lekker schrijven voor creatieve ondernemers’ is ontwikkeld speciaal voor fotografen, videomakers, grafisch vormgevers, illustratoren, kunstenaars en marketingcommunicatieprofessionals. In de cursus behandel ik vragen als: hoe bouw ik een tekst op? Hoe houd ik het kort en krachtig? Maar ook: hoe ontwikkel ik het zelfvertrouwen om te schrijven en vind ik de woorden die bij me passen?

De combinatie tussen harde en zachte factoren

Juist de combinatie tussen het ‘harde’, de regels, de structuur, en het ‘zachte’, het vertrouwen, het persoonlijke, vind ik interessant. Veel schrijfcursussen gaan alleen in op de harde kant, want het volgen van regels, dat moet iedereen kunnen, toch? Maar de meeste mensen houden er helemaal niet van om dom regeltjes te volgen. Of om op hun vingers te worden gekeken door de juf. Niet weer iemand die zegt dat je het fout doet.

Het idee dat je het fout kan doen (en dat gebeurt al snel als regels in het spel zijn) zorgt er dan weer voor dat mensen afhaken. Ze laten hun verhalen liggen omdat ze bang zijn voor de reactie van anderen. Dat is precies waarom die zachte kant, het ontwikkelen van je zelfvertrouwen en vinden van de juiste woorden zo belangrijk is als je schrijft om te communiceren met klanten.

Klink je op papier anders dan in het echt?

De tweedeling tussen harde en zachte factoren in het schrijven zag ik ook terug in mijn enquête. Enerzijds zag ik in de resultaten dat er behoefte is aan het leren hoe ze een tekst kunnen opbouwen en hoe ze een tekst kort en bondig kunnen houden. Anderzijds zag ik dat ze hun zelfvertrouwen willen ontwikkelen, dat ze de woorden vinden die bij hen past en dat ze hun eigen stijl ontdekken.

Kan je je herkennen in de uitslag van de enquête? Ontdek hier met welke uitdagingen creatieve ondernemers nog meer zitten. >> Bekijk de infographic

Herken je dat? Dat je op papier anders klinkt dan in het echt? Dat je te veel uitweidt over een onderwerp, te veel zijpaadjes bewandelt, maar dat je, als je de tekst inkort, de sjeu mist? Of dat je in het echt makkelijk kan vertellen over je werk en waarom een klant bij jou aan het juiste adres is, maar dat je het lastig vindt om dat helder op papier te zetten? En dat je teksten niet overtuigend zijn?

Test jij mee?

In mijn cursus ‘Lekker Schrijven voor Creatieve Ondernemers’ help ik je om teksten te schrijven die goed zijn opgebouwd en echt bij je passen. We gaan aan de slag met de structuur van een tekst, hoe je begint met schrijven, hoe je overtuigend schrijft, hoe je je vindbaarheid verbetert en waarom sommige regels handig zijn om te volgen. Maar ik laat je dus ook je eigen stijl ontdekken: welke woorden passen bij jou? Waar voel jij je prettig bij?

Wil je je alvast aanmelden voor de cursus? Te gek. Omdat dit de eerste keer is dat ik de cursus ga geven, doe je mee als launching customer, zoals dat zo mooi heet. Dat betekent:

  • Je gaat de cursus testen voor de helft van de prijs die mensen gaan betalen als de cursus wordt gelanceerd.
  • Ook krijg je twee coachingssessies van mij waarin we een tekst van je bespreken en ik je kan helpen met jouw uitdaging.
  • Als het uiteindelijke programma wordt gelanceerd, krijg je daar nog een jaar toegang toe!

We gaan 1 september 2021 beginnen en alle ins en outs vind je hier:

Naar de ‘Lekker schrijven voor creatieve ondernemers’ cursus

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.